Ressun lukio testasi yhteistyössä yrityksen kanssa uutta Qoala-verkko-oppimisympäristöä, jonka avulla opiskelijat ja opettajat voivat keskustella anonyymisti ja reaaliaikaisesti yhteisellä suljetulla verkkoalustalla. Ohjelman avulla keskustelua voi jakaa erilaisiin aiheisiin ja opettaja kykeneen hyödyntämään sitä esimerkiksi ryhmätöiden, palautteenannon tai opiskelijoiden aktivoinnin yhteydessä. Ohjelma antaa lopuksi myös analyysin esimerkiksi suosituimmista keskustelunaiheista.
Vaativuus
Helppo/nopea
Toteuttaja
Opettaja, rehtori ja yritys, työelämän edustaja tai kolmas sektori
Toteutettavissa kaikilla vuosikursseilla
Soveltuvat yhteistyökumpanit
Teknologia-alan yritys
Ennakkovalmistelut ja resurssit
Ennakkovalmisteluina oli tapaaminen yrityksen kanssa.
Mallin toteuttamisella ei ollut vaikutusta muihin opettajiin tai oppilaitokseen.
Opiskelijoiden rooli ja hyöty
Opiskelijat testasivat ohjelmaa ja antoivat palautetta sen toiminnasta. Opiskelijat pääsivät toimintamallin kautta harjoittelemaan omia it-taitojaan.
Yhteistyökumppanin rooli ja hyöty
Yhteistyökumppanin roolina oli tarjota oppimisympäristö. Toimintamallin kautta yhteistyökumppani sai tietoa sovelluksensa toimivuudesta ja näin ollen ideoita sen kehitykseen.