Lukioon luotiin kurssi, jonka saa suoritettua työssäkäymällä. Raportointiohjeistuksessa oli sisältövaihtoehdot erilaisille opiskelijoille. Ohjeet olivat vähän erilaiset tällä hetkellä töissä oleville ja aiemmin töissä olleille ja heille, jotka eivät ole olleet vielä muualla töissä kuin TET-harjoittelussa. Ohjeina käytettiin osittain vanhaa pohjaa sellaisesta kurssista, jossa tarkoitus oli tutustua työelämään ja osittain muiden tuottamia työelämämateriaaleja sekä uusia, itse kehiteltyjä ideoita. Kurssi sijoitettiin kurssitarjottimeen tiettyyn paikkaan mutta sen voi suorittaa missä vaiheessa opintoja tahansa. Töissä käynti raportoitiin ohjeiden mukaan Classroomissa. Kurssista annettiin suoritusmerkintä.
Vaativuus
Keskiverto
Toteuttaja
Opiskelija ja opinto-ohjaaja
Toteutettavissa kaikilla vuosikursseilla
Soveltuvat yhteistyökumpanit
Toteutettavissa ilman yhteistyökumppania
Ennakkovalmistelut ja resurssit
Malli vaati tarkan toimintaohjeistuksen (kolme erilaista ohjetta) tekemisen kurssisuorituksen saamiseksi, sekä uuden kurssin markkinoimisen. Ohjeistukset tehtiin GoogleClassroomiin ja markkinointi tehtiin Wilmalla.
Uusi kurssi saattoi jossain määrin auttaa muita opettajia. Tällä kurssilla saatettiin melko helposti auttaa opiskelijaa saamaan viimeinen puuttuva kurssi ilman, että muiden opettajien piti ohjeistaa omia kurssejaan.
Opiskelijoiden rooli ja hyöty
Opiskelijat raportoivat ohjeen mukaan työssäkäynnistään. Ne opiskelijat, joilla ei ollut työkokemusta, toimivat erillisen ohjeistuksen mukaan.
Toiminnan vakiinnuttaminen
Kurssi sijoitetaan toistaiseksi kurssitarjottimeen ja markkinoidaan vuosittain ryhmänohjaustuokioissa.