Martinlaakson lukiossa opettajat saivat halutessaan järjestää itselleen TET-jakson, jonka aikana tutustuttiin itseä kiinnostaviin työtehtäviin. Itse tutustuin Suomen luterilaisen kirkon ulkomaalaistyöhön Ateenassa ja sitä myötä myös ortodoksiseen kirkkoon ja kreikkalaiseen kulttuuriin. Viiden päivän aikana seurailin ja osallistuin Merimieskirkon toimintaan.
Vaativuus
Keskiverto
Toteuttaja
Opettaja
Toteutettavissa kaikilla vuosikursseilla
Soveltuvat yhteistyökumpanit
Taho, jonka toimintaan tutustuminen on hyödyllistä opetettavan aineen kannalta
Ennakkovalmistelut ja resurssit
Etukäteisvalmisteluja oli TET-paikan hankkiminen, aikataulujen sopiminen ja käytännön asioiden suunnittelu (kuten matkat ja majoitus). Opiskelijoille täytyi myös kehitellä itsenäistä työskentelyä opeTETin ajaksi.
Mallin toteuttaminen ei vaikuttanut muihin opettajiin tai oppilaitoksen toimintaan.
Toimintamallin toteuttamisessa tulee ottaa huomioon mahdolliset kulut majoituksesta ja matkoista.
Yhteistyökumppanin rooli ja hyöty
Yhteistyökumppanin roolina on tutustuttaa opettaja omaan toimintaansa. Yhteistyökumppani voi saada opettajalta esimerkiksi ideoita tai vinkkejä omaan toimintaansa.
Toiminnan vakiinnuttaminen
Juurruttamisessa auttaisi sijaiskulujen korvaaminen. Toiminnan vakiinnuttamisessa avainasemassa on myös opettajien oma kiinnostus ja innostus toimintamallia kohtaan.